ROCKY


Igår kväll var Rocky 4 på tv och hade helt glömt min "relation" till denna film. Jag har sett den X (1000 gånger) antal gånger. Men det finns en del i filmen som jag spelade in när jag var cirka 7 - 10 år, ni vet den delen när han har åkt till Ryssland för att boxas mot Dolfi (blonda muskelberget haha) och tränar inför matchen. Just den delen när han springer i snön, sågar, hugger ett träd, lyfter en vagn, bestiger ett berg - ja ni vet, eller haha!?? Alltså den delen älskar jag så jävla mycket. Där stod jag för mer än 10 år sedan och bara "KOM IGEN ROCKY, DU KAN FAN GÖRA DETTA!!!!!" Jag minns att jag såg detta som var cirka 20 min långt, spolade tillbaka, såg om osv, pappa blev galen som fick se detta alla gånger... "Men pappa bara en gång till, snälla....."  Kunde komma hem från skolan, äta mellis och kolla på den biten av Rocky haha! När dem fightas älskar jag med - han faller fett många gånger men reser sig upp och har mkt kämparglöd... Det är okej att falla i alla tillfälle men det är viktigt att vi "reser" oss upp, ibland snabbt och ibland långsamt..., 

Som jag skrev i förra inlägget om driv, att vi alla kan göra saker osv, se Rocky 4 så kommer du att bli fett jävla inspirerad. Jag får alltid en jävligt bra känsla av den filmen. Jag kunde inte somna igår utan blev så inspirerad att jag skrev ned massa mål och bara "jag klarar fan allt" - ja ni vet den känslan... HAHAHAH så sjukt...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0