Måndag - veckans första dag


Godmorgon måndag! Sist jag tittade in skrev jag att jag skulle ta dag för dag och det var inte fråns idag jag tog tag i den första dagen. I lördags var jag i Sverige och råkade handla alldeles för mycket godis som just nu är placerat högst upp och längst in i hyllan här hemma. Jag har bestämt att en dag i veckan kan jag få unna mig något, annars kommer detta aldrig funka. Vissa veckor kanske jag inte vill äta något skit och andra kanske jag vill så en liten dag i veckan i lagom mängd är tillåtet om så önskas. 

Började dagen med en väldigt god frukost på sängen som bilden ovan visar. Frukostar är min grej. Däremot vet jag inte vad jag ska göra för lunch idag! Funderade på om jag skulle utesluta all sorts pasta och ris osv men har lite bulgur, som inte heller är världsbäst om man ska gå ner i vikt men mest så jag får i mig något mättande och inte har suget efter sött. Ska tänka lite på det och försöka röra ihop något innan jag ska till jobbet. 

Har tänt massa ljus nu och njuter av min morgoncelsius så kommer ligga i sängen lite till innan jag tar tag i dagen.

Xx




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0