9 dagar utan framgång

Tjena hej! 
Idag är det den 9:e Januari och jag har fortfarande inte satt foten på gymmet. Jag har väldigt svårt att ta det där första steget innan jag kommer igång och tycker det är roligt. Det känns annorlunda och vara i ett annat land på heltid, även fast jag trivs väldigt bra! Ibland känns det skönt och väldigt enkelt att bara vara hemma men det hjälper ju inte! Jag mår ju inte bättre av att sitta hemma i sängen hela tiden. Å andra sidan har allt blivit väldigt mycket för mig på sista tiden. Jag lämnade min familj och mina underbara vänner för att flytta hit. Jag slutade på jobbet med fantastiska kollegor och nu jobbar jag mer än någonsin vilket jag tycker är riktigt roligt men någonstans där har jag lagt mig själv åt sidan, inte brytt mig och inte orkat. 

December månad var en stressig månad och när jag fick komma hem behövde jag bara få vara lite. Det var det bästa beslutet jag tagit, att inte jobba, inte stressa. Men nu är jag tillbaka till verkligheten och det här är ju faktiskt min verklighet nu. 

Köpte mig ett par nya Nike skor för en vecka sen som jag kommer använda flitigt i år!

I söndags tog jag ett beslut. Jag har ju sagt att jag ska ta en dag i taget och det har jag gjort denna veckan! Mitt första mål är att dra ner på godis och skit för under julen blev det allt för mycket av det goda och jag mår inte bra av att se min kropp såhär. Därför har jag satt : unna mig något en dag i veckan. EN dag! Inte småäta massa godis och skit hela tiden. Det är fredag idag och nu har jag klarat fyra dagar och är inne på den femte. Imorgon är min "unna mig" dag och det har varit svårt eftersom jag har en påse godis i skåpet men jag har inte ens tittat på den! Så imorgon blir det vin och lite godis! Ett steg i taget, att bli av med sötsuget fixar jag, har gjort det förr och kan göra det igen! 

Idag ska jag jobba 15-21.15. Ett annat mål framöver är att börja träna lite på förmiddagen när jag börjar kl 15, tiden finns och viljan ska jag gräva fram. Jag ger inte upp!

Josefin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0